Veilig aanmelden via VPN of via //Account?
Werk je bij Infrabel en heb je een Infrabel PC, dan is het steeds veiliger om aan te melden met VPN, want dan is ook je verbinding beveiligd. Je hoeft dan in principe niet meer veilig aan te melden via //Account, tenzij je een specifieke security-gebonden applicatie opent.
Is dat niet het geval, kan je niet met VPN aanmelden, en doe je dat dan wel veilig met //Account.
Is dat niet het geval, kan je niet met VPN aanmelden, en doe je dat dan wel veilig met //Account.
Ik krijg fouten bij het aanmelden
Tips:
1. Meestal vind je rechts op je scherm een "info" link. Klik op deze link voor meer contextuele info en diagnose
2. Soms ben je wel goed aangemeld, maar heb je geen autorisatie op de Infrabel toepassing die je bezoekt. Om het onderscheid te maken, probeer je je eerst altijd aan te melden op account.infrabel.be.
a. Lukt dit wel? Contacteer dan de key user van je bedrijf, of, voor Infrabel-medewerkers, de key-user van de applicatie om je rechten te krijgen tot de applicatie.
b. Lukt dit nog steeds niet, contacteer ons dan.
1. Meestal vind je rechts op je scherm een "info" link. Klik op deze link voor meer contextuele info en diagnose
2. Soms ben je wel goed aangemeld, maar heb je geen autorisatie op de Infrabel toepassing die je bezoekt. Om het onderscheid te maken, probeer je je eerst altijd aan te melden op account.infrabel.be.
a. Lukt dit wel? Contacteer dan de key user van je bedrijf, of, voor Infrabel-medewerkers, de key-user van de applicatie om je rechten te krijgen tot de applicatie.
b. Lukt dit nog steeds niet, contacteer ons dan.
Hoe alles resetten?
Het kan zijn dat de helpdesk je vraagt om je browser op te schonen om vanaf 0 opnieuw te kunnen starten.
Dit doe je als volgt:
Verwijder cookies, sitegegevens en gegevens opgeslagen in de cache van je browser.
Meer informatie vind je via de helpfunctie van je browser of via onderstaande links:
Dit doe je als volgt:
Verwijder cookies, sitegegevens en gegevens opgeslagen in de cache van je browser.
Meer informatie vind je via de helpfunctie van je browser of via onderstaande links:
Hoe kan ik de pascode resetten van de Infrabel Account app
Als je de Infrabel Account app nog kan openen met je biometrische gegevens, kan je de app resetten :
1. Klik rechts bovenaan op het gebruikersicoon
2. Kies reset
3. Herconfigureer de app
Als je ze niet meer kan openen, dan kan je de app verwijderen en helemaal vanaf nul weer installeren
1. Klik rechts bovenaan op het gebruikersicoon
2. Kies reset
3. Herconfigureer de app
Als je ze niet meer kan openen, dan kan je de app verwijderen en helemaal vanaf nul weer installeren
Ik heb geen toegang meer tot mijn GSM of mijn oud e-mailadres
We raden je steeds aan om meerdere factoren te configureren: naast de installatie van de //Account-app, ook opgave van je GSM-nr, alternatief (persoonlijk) e-mailadres, of gebruik van een authenticator-app.
Heb je dit gedaan, dan kan je via "Aanmeldmethodes beheren" zelf je nieuw GSM-nummer of e-mailadres instellen.
Moest je dit niet gedaan hebben, dan zal je de helpdesk moeten contacteren.
Heb je dit gedaan, dan kan je via "Aanmeldmethodes beheren" zelf je nieuw GSM-nummer of e-mailadres instellen.
Moest je dit niet gedaan hebben, dan zal je de helpdesk moeten contacteren.
Ik krijg geen Push notificatie
Je kan alleen Push notificaties ontvangen op het mobiele toestel waarop je de //Account-app installeerde en configureerde.
Probeer altijd eerst opnieuw door te klikken op "de notificatie opnieuw verzenden". Helpt dat niet, doorloop dan de volgende stappen:
1. Open de //Account-app. Mogelijk moet je je opnieuw aanmelden omdat je sessie na één maand inactiviteit verloopt.
2. Kijk na in de instellingen van de app (via tandwiel-icoon rechts bovenaan) of je Push notificaties aanstaan.
3. Kijk eventueel ook in de instellingen van je toestel of Push notificatie aan staat.
4. Probeer nog eens opnieuw.
5. Indien het probleem nog niet is opgelost, probeer dan eerst de //Account-app te resetten. Dit doe je door in de app rechts bovenaan op het gebruikers-icoon te klikken. Klik vervolgens op "reset". Je doorloopt hierna opnieuw het configuratieproces.
Je kan ook nakijken in de stores of er geen nieuwe versie van de app beschikbaar is.
6. Indien het probleem nog niet opgelost is, probeer dan een andere klassieke verificatiemethode om toch te kunnen aanmelden. Contacteer de helpdesk bij aanhoudende problemen.
Probeer altijd eerst opnieuw door te klikken op "de notificatie opnieuw verzenden". Helpt dat niet, doorloop dan de volgende stappen:
1. Open de //Account-app. Mogelijk moet je je opnieuw aanmelden omdat je sessie na één maand inactiviteit verloopt.
2. Kijk na in de instellingen van de app (via tandwiel-icoon rechts bovenaan) of je Push notificaties aanstaan.
3. Kijk eventueel ook in de instellingen van je toestel of Push notificatie aan staat.
4. Probeer nog eens opnieuw.
5. Indien het probleem nog niet is opgelost, probeer dan eerst de //Account-app te resetten. Dit doe je door in de app rechts bovenaan op het gebruikers-icoon te klikken. Klik vervolgens op "reset". Je doorloopt hierna opnieuw het configuratieproces.
Je kan ook nakijken in de stores of er geen nieuwe versie van de app beschikbaar is.
6. Indien het probleem nog niet opgelost is, probeer dan een andere klassieke verificatiemethode om toch te kunnen aanmelden. Contacteer de helpdesk bij aanhoudende problemen.
Ik krijg geen SMS/e-mail
Voor het afleveren van sms en e-mail hangen we af van een derde partij. De garantie voor het afleveren van een sms is 97%, van de e-mail hangt af van je provider. Probeer dus zeker nog eens opnieuw door op de link "niets ontvangen?" te klikken.
Kies eventeel ook voor een andere methode, bijvoorbeeld door het gebruik van de //Account-app of een authenticator-app.
Krijg je consequent geen SMS of e-mail, controleer dan of je aanmeldgegevens nog wel correct zijn. Indien wel, contacteer je de helpdesk.
Kies eventeel ook voor een andere methode, bijvoorbeeld door het gebruik van de //Account-app of een authenticator-app.
Krijg je consequent geen SMS of e-mail, controleer dan of je aanmeldgegevens nog wel correct zijn. Indien wel, contacteer je de helpdesk.