Stap 1
Ga naar accounts.infrabel.be en kies voor aanmelden

Stap 3
Kies ervoor om je aanmeldmethoden te beheren.

Stap 4
Op deze pagina krijg je een overzicht van alle aanmeldmethodes die je geïnstalleerd hebt. Je kan hier methodes toevoegen, wijzigen en/of verwijderen.

Methode toevoegen?
Klik op de knop "nieuwe methode". Kies uit volgende opties en volg de instructies op het scherm:
- SMS: je geeft je GSM-nummer in om een verificatiecode te ontvangen via SMS. Dit nummer moet je ingesteld hebben om gebruik te kunnen maken van de aanmeldmethodes "Wachtwoord + code via SMS" of "Code via e-mail en code via SMS"
- E-mail: je geeft je e-mailadres in om een verificatiecode te ontvangen via e-mail. Je opgegeven e-mail moet persoonlijk zijn, en mag niet een @infrabel.be of @hr-rail.be adres zijn. Dit moet je ingesteld hebben om gebruik te maken van de aanmeldmethode "Wachtwoord + code via e-mail" of "Code via e-mail en code via SMS"
- Infrabel Account app: Installeer deze app om gebruik te kunnen maken van de methodes "Push notificatie" en "QR-scan". Klik op de link onderaan voor meer instructies
- Authenticator app: Kies deze optie als je al een Authenticator app op je smartphone of tablet gebruikt en/of geïnstalleerd hebt. Je kan dan via deze optie je app koppelen aan je Infrabel account om later veilig te kunnen aanmelden via de methode "Wachtwoord + code via authenticator app". Volg de instructies op het scherm voor de koppeling.

Methode verwijderen?
Klik op het vuilbakje naast de methode die je wenst te verwijderen.
Enkele aandachtspunten :
- Om jou de mogelijkheid tot extra veilig aanmelden te blijven garanderen, is het niet mogelijk om alle aanmeldmethodes te verwijderen. Je hebt minstens e-mail, SMS of authenticator-app nodig
- Het is aangeraden om meer dan één methode geïnstalleerd te hebben. Deze geven jou de mogelijkheid tot self-support indien je problemen ondervindt met je account !!!
- Als je je wachtwoord in de toekomst zelf opnieuw wil instellen indien je het zou vergeten, heb je ofwel de Infrabel Account app, ofwel SMS en e-mail nodig
- Als je je account in de toekomst zelf wil deblokkeren, heb je ofwel SMS ofwel e-mail nodig!

Methode wijzigen?
Heb je je e-mailadres gewijzigd, ben je van GSM-nummer veranderd, of heb je je authenticator-app op een ander toestel geïnstalleerd ?
Klik op het potloodje om de methode aan te passen en volg de instructies.
Aandachtspunten:
-
Je Infrabel Account app kan je op een ander toestel installeren; je hoeft de methode hier niet te wijzigen
