Overslaan en naar de inhoud gaan

Mijn aanmeldmethodes beheren

Waar zie ik welke aanmeldmethodes ik geïnstalleerd heb, en hoe kan ik ze aanpassen

Stap 1

Ga naar accounts.infrabel.be en kies voor aanmelden

Stap 3

Kies ervoor om je aanmeldmethoden te beheren. 

Stap 4

Op deze pagina krijg je een overzicht van alle aanmeldmethodes die je geïnstalleerd hebt. Je kan hier methodes toevoegen, wijzigen en/of verwijderen. 

Methode toevoegen?

Klik op de knop "nieuwe methode". Kies uit volgende opties en volg de instructies op het scherm:

  • SMS: je geeft je GSM-nummer in om een verificatiecode te ontvangen via SMS. Dit nummer moet je ingesteld hebben om gebruik te kunnen maken van de aanmeldmethodes "Wachtwoord + code via SMS" of "Code via e-mail en code via SMS"
  • E-mail: je geeft je e-mailadres in om een verificatiecode te ontvangen via e-mail. Je opgegeven e-mail moet persoonlijk zijn, en mag niet een @infrabel.be of @hr-rail.be adres zijn. Dit moet je ingesteld hebben om gebruik te maken van de aanmeldmethode "Wachtwoord + code via e-mail" of "Code via e-mail en code via SMS"
  • Infrabel Account appInstalleer deze app om gebruik te kunnen maken van de methodes "Push notificatie" en "QR-scan". Klik op de link onderaan voor meer instructies
  • Authenticator app: Kies deze optie als je al een Authenticator app op je smartphone of tablet gebruikt en/of geïnstalleerd hebt. Je kan dan via deze optie je app koppelen aan je Infrabel account om later veilig te kunnen aanmelden via de methode "Wachtwoord + code via authenticator app". Volg de instructies op het scherm voor de koppeling.
Overzicht aanmeldmethodes Hoe installeer ik de Infrabel Account app

Methode verwijderen?

Klik op het vuilbakje naast de methode die je wenst te verwijderen. 

Enkele aandachtspunten :

  • Om jou de mogelijkheid tot extra veilig aanmelden te blijven garanderen, is het niet mogelijk om alle aanmeldmethodes te verwijderen. Je hebt minstens e-mail, SMS of authenticator-app nodig
  • Het is aangeraden om meer dan één methode geïnstalleerd te hebben. Deze geven jou de mogelijkheid tot self-support indien je problemen ondervindt met je account !!!
  • Als je je wachtwoord in de toekomst zelf opnieuw wil instellen indien je het zou vergeten, heb je ofwel de Infrabel Account app, ofwel SMS en e-mail nodig
  • Als je je account in de toekomst zelf wil deblokkeren, heb je ofwel SMS ofwel e-mail nodig!

Methode wijzigen?

Heb je je e-mailadres gewijzigd, ben je van GSM-nummer veranderd, of heb je je authenticator-app op een ander toestel geïnstalleerd ?

Klik op het potloodje om de methode aan te passen en volg de instructies. 

Aandachtspunten:

  • Je Infrabel Account app kan je op een ander toestel installeren; je hoeft de methode hier niet te wijzigen