Overslaan en naar de inhoud gaan

Hoe kan ik mijn account ontgrendelen? 

Je account is vergrendeld als je meer dan 10 foutieve pogingen deed bij het invullen van je wachtwoord binnen het Infrabel-netwerk.

Aandachtspunt

Het is enkel mogelijk om je account te ontgrendelen als je

  • ofwel SMS ofwel e-mail als aanmeldmethode hebt ingesteld
  • je account werd geblokkeerd na pogingen om verbinding te maken vanuit het Infrabel-netwerk (in Infrabel-gebouwen of via VPN). In het andere geval moet je een halve dag wachten.

Stap 1

Ga naar accounts.infrabel.be en kies voor wachtwoord vergeten

Stap 2

Klik op account ontgrendelen

Stap 3

Vul je gebruikersnaam in en klik op volgende.

Stap 4

Kies hoe je je account wenst te deblokkeren. Dit kan via SMS of e-mail. Het is belangrijk dat je deze methode eerder al instelde via Account. Indien dit niet het geval is, is het helaas niet mogelijk voor jou om je account zelf te deblokkeren.

Hoe kan ik een SMS of e-mail aanmeldmethode instellen.

Stap 5

Afhankelijk van je keuze kreeg je een SMS of een e-mail (op het adres dat je instelde in Account). Gelieve deze te openen en op de link te klikken.

Stap 6

Na het klikken op de link is je account met succes ontgrendeld. Indien je je wachtwoord niet meer kent, kan je nu de procedure rond het opnieuw instellen van je wachtwoord volgen.

Hoe kan ik mijn wachtwoord opnieuw instellen?