Overslaan en naar de inhoud gaan
Derde en vierde spoor.

Aalter - Derde en vierde spoor en stationsomgeving

Tussen Gent en Brugge wordt de spoorlijn uitgebreid van 2 naar 4 sporen. De aanleg van twee nieuwe sporen moet de kustregio vlotter bereikbaar maken voor het reizigersverkeer vanuit het binnenland en komt ook het goederenverkeer ten goede.

Locatie

Stationsomgeving Aalter

Planning

Begin: april 2019
Eind: 2024

In het kader van de aanleg van een derde en vierde spoor, hebben wij samen met de NMBS ook de stationsomgeving van Aalter vernieuwd. Er zijn enkel nog herstellingswerken nodig aan de perrons en er wordt een nieuw spoor (B L50D) aangelegd.

Onze onderhoudsdiensten voeren ook werken uit aan de sporen, de wissels en de bovenleiding.

Wanneer werken we?

2024

  • Naast de werken die overdag plaatsvinden, werken we tijdens volgende nachten (van 23u-4u30):
    • 5-9 en 12-16 februari
      Allerlei afwerking over het volledige project
    • 11-15 maart
      Allerlei afwerking over het volledige project
    • 2-6 april
      Allerlei afwerking over het volledige project
    • 13-18 mei en 27 mei - 1 juni
      Allerlei afwerking over het volledige project
  • En doorlopend (24u/24) tijdens volgende weekends, telkens van zaterdagochtend (+-1u00) tot maandagochtend (+-4u30):
    • 10-12 februari
      Allerlei afwerking over het volledige project
    • 16-18 maart
      Werken aan de wissels en onderstoppen in station Aalter
    • 23-25 maart
      Spoorwerken overdag te Aalter van Oostergem tot Fatimastraat
    • 30 maart - 1 april
      Lossen rails zaterdag tussen Bellem en Aalter

Wat is de impact van onze werken?

  • Wegens het gebruik van machines en spoorkranen zullen deze werken geluidshinder met zich meebrengen.
  • Tijdens de werkweekends en werknachten is het treinverkeer onderbroken. Meer informatie over de aangepaste dienstregeling kan je terugvinden via de reisplanner op de website van de NMBS of hun app.

We danken je voor je begrip en geduld. Onze teams stellen alles in het werk om de hinder tot een minimum te beperken.

Het is jammer genoeg altijd mogelijk dat we de werkplanning moeten herzien, bijvoorbeeld als gevolg van slecht weer. Daarom is de timing die we meegeven steeds indicatief en is het altijd mogelijk dat die nog wijzigt.

EU logo.

Wij zoeken nieuwe talenten!

Elke dag werken we samen aan een veilig, kwalitatief en modern spoornet. Dat is onze bijdrage aan een duurzame mobiliteit voor de samenleving.
Kom werken bij een menselijk en stabiel bedrijf met tal van opleidings- en doorgroeimogelijkheden: jij bent ondernemer van je eigen carrière.

Meer weten > Werken bij ons