Tussen Grupont en Hatrival voeren we werken uit in het kader van de modernisering van de As 3. Het gaat voornamelijk om veiligheidswerken en het herstellen van rotswanden. Het gaat voornamelijk om veiligheidswerken en het herstellen van rotswanden. Deze werken zijn nodig om de snelheid van de treinen tussen Namen en Luxemburg te verhogen.
Locatie
Tussen Grupont en Hatrival
Planning
Aktualiteit
(up-date: juli 2024)
In Libin werken we verder aan de modernisering van de spoorweginfrastructuur tussen Namen en de grens met het Groothertogdom Luxemburg. In nauwe samenwerking met het lokale bestuur en het DNF (Departement Natuur en Bos) doen we ons uiterste best om de hinder door onze werken voor de omwonenden te beperken. Helaas zijn de weersomstandigheden ongunstig voor onze werken en dit al sinds de herfst van 2023. Daarom moeten we jammer genoeg de planning van de werkzaamheden herzien. Volgens de huidige planning zullen onze werken nog duren tot eind 2025. We willen alle omwonenden bedanken voor hun begrip in deze uitzonderlijke omstandigheden. Onze werf is moeilijk bereikbaar en bovendien is het niet mogelijk om de materialen per spoor naar onze werf te brengen. Hierdoor zijn we helaas genoodzaakt om het werfmaterieel via de openbare weg naar onze werf te brengen. Bovendien moeten we gebruik maken van werfmachines aangezien we zware ladingen moeten vervoeren. In de mate van het mogelijke zullen we proberen de materialen overdag te vervoeren. We zijn ons ervan bewust dat een dergelijke werf niet zonder enig ongemak kan worden uitgevoerd. We doen er echter alles aan om de hinder door onze werken zoveel mogelijk te beperken. Tegelijkertijd dienen we uiteraard ook de veiligheid van het personeel op onze werf te garanderen. We willen u alvast bedanken voor uw geduld.
Wanneer werken we? (volgende maanden)
- Op weekdagen werken we van 7 uur tot 16.30 uur. Op sommige weekdagen zullen we niet werken.
- Af en toe nachtwerken (22u - 6u) (tussen Bure, Poix St Hubert en Hatrival)
- Buiten de hierboven vermelde data zijn er nog af en toe nacht- of weekendwerken mogelijk
Opmerking: tijdens het bouwverlof (vanaf 12 juli) werken we niet.
Wat is de impact van deze werken?
- Geluid-, stof- en trillingshinder zijn mogelijk als gevolg van het gebruik van werfmachines.
- Werfverkeer en personeel op en rond de werf.
- Rue de Mirwart: vanaf oktober 2024 zal de intensiteit van het werfverkeer aanzienlijk verminderen.
- Gebruik van werfverlichting tijdens de nachtwerken.
- Dit is een mobiele werf, de werken schuiven op naargelang de vooruitgang van het werk.
Welke werken voeren we uit?
- Onder profiel brengen en beveiliging van rotswanden.
- Lineaire civiele techniek (duikers, sporen, enz.).
- Her-elektrificatie (vervanging van het volledige bovenleidingsysteem dat wordt gebruikt om treinen van elektriciteit te voorzien).
- Diverse spoorwerken (correctie tracé, vervanging dwarsliggers, ballast (stenen waarop de sporen rusten, enz.)).
- Modernisering van de stopplaats Poix-Saint-Hubert.
- Volledig onderhoud van kunstwerken (bruggen).
Wat is de impact van deze werken?
- Mogelijke geluids-, stof- en trillingshinder door het gebruik van zware machines.
- Werfverkeer in de buurt van de werken.
- Kunstmatige werfverlichting 's nachts.
- Mobiele werf die verschuift naarmate de werken vorderen.
- Gebruik van een werktrein.
We danken je voor je begrip en geduld. Onze teams stellen alles in het werk om de hinder tot een minimum te beperken.
Het is jammer genoeg altijd mogelijk dat we de werkplanning moeten herzien, bijvoorbeeld als gevolg van slecht weer. Daarom is de timing die we meegeven steeds indicatief en is het altijd mogelijk dat die nog wijzigt.
We zoeken nieuwe talenten!
Elke dag werken we samen aan een veilig, kwalitatief en modern spoornet. Dat is onze bijdrage aan een duurzame mobiliteit voor de samenleving.
Kom werken bij een menselijk en stabiel bedrijf met tal van opleidings- en doorgroeimogelijkheden: jij bent ondernemer van je eigen carrière.
Meer weten > Werken bij ons